Grönområden ( 140 fastigheter )

Till föreningen hör c:a 55 hektar stora grönområden. Dels bad och båtplatser/hamnar, men också en stor allmänning vid Nordkaps udde, samt skogsområden i anslutning till tomterna.

Till grönområdena i vår förening hör också fotbollsplanen, boulebanan och dansbanan ovanför södra badplatsen.

Badplatser

Föreningen har två badplatser. Det är föreningens medlemmar som under arbetsdagarna lägger ut länsar, badbryggor och ställer ut bänkar samt klipper gräsytor och håller rent. Observera att badplatserna liksom grönområdena faller under allemansrätten, med de rättigheter och skyldigheter som detta medför. Vi har soptunnor uppställda i närhet till parkeringar och badplatser - använd dessa, och uppmana gärna våra gäster att också göra det.

Hundar, katter eller andra djur får inte vistas eller bada vid föreningens badplatser.
Hundbad sker lämpligen vid båtrampen i Norra hamnen.

Döda träd

Döda träd på föreningens mark inte får tas bort av privatpersoner. Endast godkända företag anlitade av föreningen har rätt att utföra detta arbete.

För kontakt med ansvarig för grönområden se meny KONTAKTER/Styrelse.