Årsmöte/Ekonomi

Föreningens årsmöte hålles under juni månad då de flesta delägarna är ute.
Då fastställs bl.a hur stora avgifter medlemmarna ska betala till samfällighetsföreningen
vad gäller andelar i vattenanläggning, grönområden (inkl. badplatser) och hamnar (inkl. båtplatser).
Årsavgiften utdebiteras för närvarande med en delbetalning i februari och slutgiltig årsavgiftsbetalning i November
efter beslut på årsstämman, när föreningens ekonomi gåtts igenom och avgifter beslutats.
Även motioner, förslag från medlemmar, samt val av medlemmar för styrelse och andra funktioner sker.

Anmälan om ägarbyte och medlemsavgift

Om Du säljer din fastighet eller på annat sätt byter lagfaren ägare av fastigheten, är styrelsen tacksam för uppgift om ägarbyte. Sänd gärna in kopia på uppgifter från fastighetsregistret eller kopia på köpekontraktet till kassören. Då undviker vi dels oklarheter i samband med ägarbyte och avgifter, och vi kan kontakta nya medlemmar för att lämna information om föreningen.

Brevlådor/Anslagstavlor

Inom området finns tre brevlådeställningar, Ekbacken, Nordkap och Björnberget.
Brevlådor för samtliga fastigheter är monterade på respektive plats ( beroende på var i området Du bor ) lådorna är märkta enligt de anvisningar som skickats ut av Norrtälje kommun. På föreningens anslagstavlor i anslutning till brevlådorna återfinnes också övrig förenings- eller annan viktig information. I föreningens brevlådor märkta Nordkap-Ekbacken INFO kan Du hämta kallelse till årsmötet, årsmötesprotokoll eller annan info. Anslag på tavlan talar om när det finns något att hämta i föreningens brevlåda.